ПОД ТЕПЕТО има нов епизод!

Гледай сега!
ГрадътИзпод тепетоКултураМненияНовини

Виенският симфоничен оркестър обещава запомнящи се концерти в Пловдив

Марио Хосен и 72 музиканти от Виенския симфоничен оркестър репетират по осем часа на ден за концерта в Пловдив

За себе си Марио Хосен казва, че е концертиращ артист, професор, човек, за който музиката е живота и който е постоянно на път. Няма да сбъркаме, ако уточним, че е цигулар-виртуоз, солист на световно известния Виенски симфоничен оркестър, очакван в Пловдив да изнесе два концерта на Античния театър.

„Невъзможно ми беше да откажа да свирим с колегите си от Виенския симфоничен оркестър в моя роден Пловдив. Нямаше как да откажа поканата на приятелите от сдружение „Тракия“ и подкрепата на община Пловдив“ – казва Марио Хосен. И вече следи каква е прогнозата за времето на 9 и 10 септември, когато са пловдивските концерти на открито в Античния театър.

Гениалният пловдивчанин разказва, че той ще концертира с целия легендарен симфоничен оркестър на град Виена. И уточнява, че броят на оркестрантите зависи от програмата, която са подготвили. А тя включва емблематичната увертюра „Кориолан“ на Бетовен, симфония №9 на Дворжак и концерт №1 за цигулка на Паганини, което значи, че Виенският симфоничен оркестър ще пристигне със 72 музиканти.

„Това е стандартната големина на симфоничен оркестър, която се спазва вече 300 години. Тя е предопределена от класиците Хайдн, Моцарт и Бетовен. Първите цигулки в оркестъра ни ще бъдат 14, вторите цигулки са 12, виолите са 10, челите са 10, контрабасите са 6. През 19 и 20 век оркестърът се обогатява с духови инструменти. В Пловдив идваме със стандартния състав на струнни инструменти, плюс двоен състав на духови инструменти. Това ще рече две флейти, два обоя, два кларинета, два фагота, четири валдхорни, три цугтромбона, два тромпета и туба. Това е стандартният симфоничен оркестър, който води началото си от 19 век.“ – разказва Марио Хосен.

Неговата подготовка като солист започва преди седмици и в момента е най-разгорещената работа, с която подготвя с часове изявата си в Пловдив. Особено когато музиката е на Паганини, стигаща предела на човешките възможности.

„Той постига такива изразни висоти чрез инструмента, които до ден днешен никой не е постигал. Чувствам се задължен да представя Паганини на пловдивската публика по най-добрия начин, на който съм способен. Разбира се работейки заедно с колегите си от оркестъра“, споделя виртуозът Марио Хосен. Той е убеден, че всеки един интерпретатор, който е на сцената трябва да има чувството, че композиторите го слушат. И оценяват как поднасят музиката им на слушателите.

„Ние изпълнителите сме интерпретатори, ние сме медия между автора и публиката. Задължението ни е по най-добър начин да пресъздадем художествения свят, който композиторът е представил в партитурата пред публиката. Така че както пред Паганини, така и пред всеки един автор би трябвало всички ние със смирение да подхождаме и да дадем най-доброто от нас, за да бъдем по-автентични“, добавя Хосен.

За концертите в Пловдив Wiener Siphoniker няма специална тактика или стратегия, защото музикантите са изключителни професионалисти и са свикнали всеки един концерт да бъде запомнящ се – било то във Виена или в гастролите в Азия, в Европа или където и да е по света. За музикантите от оркестъра е въпрос на престиж да свирят неповторимо. Заедно с марката Виенски симфоничен оркестър те представят град Виена на всяка една сцена.

„Но за Пловдив ние ще добавим и един сантиментален момент, защото това е първото ни гостуване тук. Аз съм убеден, че в момента, в който оркестрантите стъпят в България и особено в Пловдив на Античния театър, когато се разходят в Стария град и в центъра на града те ще бъдат впечатлени от магията на моя роден град. Това ще бъде една допълнителна емоционална нотка така че събитието да бъде още по-вълнуващо.

От гостите, които специално идват в България и в Пловдив за концерта – някои от тях за първи път. Така че концертът освен един културен мост между Пловдив и Виена се превръща среща между старата средновековна Европа в лицето на Виена и древна Европа в лицето на Филипопол. Чрез музиката виенските гости ще се запознаят с една друга Европа, която ще ги впечатли. Голяма част от виенския елит знае Филипопол, защото са го изучавали в елитните си гимназии по история, но малко знаят за съвременния Пловдив от последните 70 години. Вярвам, че нашите концерти са не само една реклама за България и за Пловдив, но са възможност европейците да се запознаят с високата култура и история на нашата родина. Събития, които са на такова високо ниво отварят България към Европа.“ – заключи маестро Марио Хосен

 

Под Тепето

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина